3 Nisan 2011 Pazar

SÜRÇ-İ NİSAN


SÜRÇ-İ NİSAN

1.

yayından fırlamış oktum
tirendaz dalgınlığı

dargınlığı
bir suyun öz yatağına

kondum camına bir üveyik kuşu
kimdim? neydim? nedendim?
soru iminden bir sorguç

meğer
her şeyi bilirmiş tanrılar
-ik’elleri kan-
koptu bileğime bağladığım ip!

en ağır yara: dünya

2.

yaslamış başını göğün kavsine
ağlıyor sümbül oyalı bir sümbül
yaşları kudretten, zembili kafes!

hayâl çiçeğim
düştün de
kırıldı mı tacın?

daha kaç taşım hece, kaç cevaz
yaz! aksın yüzük kaşın
yâkuti

çoktan dolmuş miâdı
ipek böceğinin
ah kim duyar kim duyar kim
gülün imdâdını

de ey kekliğim meri
yırtıp aysar gecenin kanlı yeminini

ya kimya kimi
ya kimya kimi

~*~

Perihan BAYKAL

Kurgu, Mart-Nisan 2010, Sayı:1

Aşkın Küçük Sandal(lar)ı...

AŞKIN KÜÇÜK SANDAL(LAR)I...* Bu konuyla ilgili yazma önerisi bana geldiğinde ilkin biraz irkildiğimi itiraf etmeliyim. Tam da yeni bir şiir...