6 Eylül 2013 Cuma

YAS ve YAZ MESELİ

 

YAZ ve YAS MESELİ
 
                                 ıslak kirpiklerimi güneşte kurutuyorum
                                 bulutun biri mendil uzatıyor
 
 I.
 
ey has olan, ey ışk!
ey boşalıp dolduğumuz
dolup dolup taştığımız altın tas!
 
sonsuzluk kandedir, de bana
ne yana düşer yeşil gocuklu balkonları evlerin
iken yeryüzü kanda?
 
dinimdi bir kış gününe kadar karlı
inanmıyorum artık dağlara!
 
aşk varmış, aşk yokmuş
bir kaşık suda ıslanmış gözlerim
ve uçmak bilmiş lâlezârı
 
bağışlama bana adını, sakın bağışlama
ben çok sarışınım, aklım dünkü çocuk:
unuturum!
 
II.
 
bahardı… ba’sı sırlanmış hâr’dı!
ahraz öpülmüş bir nazlı üveyik
ağzımızdan şifâhen havalandı
 
tek eksiğimiz ölümmüş meğer
o da oldu!
o da oldu!
 
zeeeyl!
:
kaf dağları çare değil
dünya her vurduğunda kapısına
kırılır dökülür sırça köşkler
 
bulut geçti diyelim ve kapayalım bu bahsi
zaten yoktu kenar süsü hiç
sadece imzası: mavi!
 
yazdı, dağıldı mürekkep
şeffaf bir leke şimdi beyazında sayfanın
“ölmeyecek kadar yaralı”
 
III.
 
vakit yazdı
ve herkese yetmeyecek kadar az
yasladım bağrıma yasımı, gün be gün
çözüldü bağı d’izlerimin
söküldü şipresinden güz!
 
ikimize de yeter, yeter ikimize de
gayrı bu acı su
-eni boyu bir ömür!-
 
ufkumuzu tiranlar çizerken
ve gözü gözümüzdeyken namlularının
biz bir onmaz sevdanın hamurunda
öz verip can tüketemeyiz
 
 
Perihan BAYKAL
 
Gediz, Sayı:8
Basad Sanat, Sayı: 4-5
 

Aşkın Küçük Sandal(lar)ı...

AŞKIN KÜÇÜK SANDAL(LAR)I...* Bu konuyla ilgili yazma önerisi bana geldiğinde ilkin biraz irkildiğimi itiraf etmeliyim. Tam da yeni bir şiir...