9 Kasım 2011 Çarşamba

IHLAMUR SARHOŞLUĞU



IHLAMUR SARHOŞLUĞU

geldin! yüzünde peçe, eğninde harmâni
yeldin! hem ali, hem harâmi

yıkıp surlarını kalemin, sırlarını
ıhlamurlarını, göllerini, ah dağ başlarını
çaldın kalbimi kalbine
gürül güher!

dilin kıvrak, müfrezen kavî
çakma dur, yeni sönmüştüm
şimdi şiirler de uyanır, cümbür cemaat
eski bir gökyüzü, dupduru mavi

sendin tanıdım nefesindeki karanfilden
dibacenden sarı yaldız açtım kapadım
kapadım açtım çekmecelerde güllerle
esin perileri, ağız mızıkaları, çörtenler
baha nelerle, şaha nelerle, daha
hatırlat!ma ne güzel unutmuştum

elvan taşlarla bezeli, semâsı alâimî
her boğumu şîr, her tüyü vahşî
alevden bir yol çiziyor kalbimizden akan lav

şimdi! gölgesi üstümüzdeyken tam da umay’ın
demlenirken elmas bir aydanlıkta ay
yaz adını yıldız dövmeli alnıma
yok başka sefer!

için için
kana kana
yanmak güzeldir, yanalım

~*~

Perihan BAYKAL

Afrodisyas Sanat, Sayı:28
Ekin Sanat, Sayı:8

Aşkın Küçük Sandal(lar)ı...

AŞKIN KÜÇÜK SANDAL(LAR)I...* Bu konuyla ilgili yazma önerisi bana geldiğinde ilkin biraz irkildiğimi itiraf etmeliyim. Tam da yeni bir şiir...